miercuri, 22 septembrie 2010

Salonul auto Paris 2010


Salonul Auto de la Paris 2010 – noutăți, surprize, premiere (III)
Ultima zi a lunii septembrie va coincide cu prima zi a Salonului Auto de la Paris, un eveniment cu o istorie de peste un secol. Pe 30 septembrie lumea automobilistică se va îmbogăți cu 100 de noi modele în marea lor majoritate de serie. Normale, sportive, hibride sau electrice, toate încearcă să surprindă prin ceva, dacă nu prin design atunci prin consum sau performanțe dinamice.
Mai mult ca oricând va fi o concentrație ridicată de premiere, Audi, Chevrolet, Ford, Hyundai, Mercedes și Peugeot/Citroen fiind cei care vor putea polariza fără probleme atenția publicului, grație unui număr mare de debuturi.
Deși mai sunt 9 zile până la deschiderea oficială, producătorii nu au dezvăluit încă totul.
Monitorul de Suceava trece în revistă principalele noutăți confirmate deja, premiere absolute dar și posibilele surprize ale acestui salon de tradiție.

Fiat
Pentru că nu va avea o noutate majoră, Fiat a conceput un amalgam interesat ce cuprinde o ediție specială, o motorizare economică și o versiune restilizată.
La zecile de ediții limitate pe care 500 le-a avut încă de la debut, una în plus nu mai conta. De aceea la Paris vom vedea 500 Blackjack, un model cu un exterior sobru și un interior cu dotări atractive.
Motorizare TwinAir, bicilindricul de 0,9 litri își face intrarea la Paris pe același 500 dar și versiunea deschisă 500C.
În ciuda faptului că are o vârstă destul de înaintată, Panda este ușor restilizată pentru anul 2011. Modificările minimaliste sunt însoțite de o motorizare bivalentă pe GPL.

Ford
Americanii se vor simți la Paris ca acasă, dată fiind amploarea lansărilor pregătite de Ford. Pentru a-și anunța debutul, noua generație Focus va fi prezentată în trei versiuni ale gamei plus varianta sportivă.
Sedan, Hatchback, Wagon sunt modelele ultimei generații Focus care vor păși simultan pe scena debutanților.
Pentru ca lansarea să fie una desăvârșită, Ford va expune în premieră mondială modelul sportiv ST, din aceeași familie Focus.
Monovolumele C-MAX și Grand C-MAX își vor face și ele debutul european, deși dealerii Ford preiau deja comenzi pentru ambele mașini de familie.
Seria aparițiilor noi va culmina cu Mondeo Facelift, dar și o variantă ecologică a acestuia denumită EcoNetic, în dotarea căreia se află o unitate turbodiesel TDCI de 1.6 litri.

Hyundai
Niciodată în istoria participărilor sale la salonul parizian marca sud-coreeană nu a avut o varietate mai bogată de noi exponate precum anul acesta. De departe principala atracție va fi ix20, monovolumul de cinci persoane care se va opune noului Opel Meriva dar și fratelui de grup Kia Venga. Versatil, dar și economic, Hyundai ix20 vine și cu o altă componentă extrem de importantă pentru un automobil modern având în standard un pachet de siguranță cu dotări interesante.
Printre vedete se va număra și Genesis Coupe, o sportivă așteptată cu mult interes, și care până acum era disponibilă doar în SUA, Coreea și China. Modelul de performanță propune două motorizări pe benzină de 210 CP și 303 CP. Acesta dispune de modificări la suspensie, sistem de frânare și direcție, fiind astfel adaptat și omologat pentru piața europeană.
Hyundai va încânta audiența cu sedanul premium Genesis dar și cu vârful de gamă Equus un automobil de lux care vizează tripleta A8, Seria 7, S-Klasse. Producătorul va monitoriza reacția publicului vizavi de aceste două mașini, urmând a decide anterior dacă acestea vor intra către vânzare pe piața europeană.
Nu mai puțin importantă este lansarea versiunii restilizate i10 și a versiunii ecologice ix35 Blue.
Deși nu a fost confirmată, lansarea noului coupe Veloster de 2+ 2 locuri, atașat clasei compacte, ar putea constitui cea mai mare surpriză din salba noutăților Hyundai la Paris.

Honda
Subiect principal: hibridele. Dacă debutantul CR-Z și-a creat deja un renume printre amatorii de automobile cu motorizare benzină-electric, noul Jazz Hybrid ce va fi lansat în premieră mondială, vine să confirme intențiile celor de la Honda de a-și lărgi portofoliul de automobile cu caracter ecologic.
Modelul pe alimentare alternativă se remarcă prin câteva detalii estetice, culoarea verde lămâi a exteriorului, dar și consumul mediu de benzină de 4,4 litri/ 100 km, similar cu cel oferit de Insight.
Puterea combinată a celor două motoare este de 98 CP. Cutia automată cu variație continuă este singura disponibilă pe Jazz Hybrid, model așteptat să debuteze la dealerii Honda în primul trimestru din 2011.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu