vineri, 7 august 2009

Volkswagen poate lansa anul viitor Golf VI in versiunea hibrida


Volkswagen poate lansa anul viitorul Golf VI în versiunea hibridă


Volkswagen accelerează dezvoltarea tehnologiilor verzi. În condiţiile în care clienţii migrează spre vehicule economice, producătorul de automobile nr.1 la nivel european pregăteşte deja câteva proiecte care să le asigure un parcurs liniştit în următorii ani. Pe lângă cunoscuta gamă BlueMotion, se are în vedere şi extinderea unei noi linii de modele ecologice sub sigla Twin Drive. Este de fapt denumirea tehnologiei hibride dezvoltată de inginerii Volkswagen şi care a fost prezentată în iulie 2008 pe Golf V. Rezultatele încurajatoare obţinute în urma testelor experimentale efectuate pe drumurile publice din Germania, au încurajat implementarea unui sistem hibrid şi pe noua generaţie Golf VI. Proiectul are ca scop dezvoltarea de sisteme eficiente care utilizează energii reînnoibile şi uşor de produs, evident nepoluante, iar tehnologia Twin Drive este primul pas spre găsirea unei soluţii convenabile cu efecte directe asupra protecţiei mediului înconjurător. Hibridul Volkswagen se deosebeşte de versiunile actuale - unde motorul electric susţine activitatea motorului cu ardere internă, prin faptul că acesta acţionează exact invers, anume: propulsorul pe combustibili fosili ajută motorul electric. Hibridul poate parcurge 50 de kilometri funcţionând numai pe curentul furnizat de acumulatori şi puterea oferită de motorul electric. Golf VI Twin Drive este echipat şi cu un sistem de frânare regenerativ care are rolul de a recupera energia disipată pe durata frânărilor. Energia obţinută este stocată în bateriile acumulatoare şi utilizată la propulsia maşinii. „Pentru Volkswagen maşinile electrice sunt un capitol special, o parte importantă a efortului nostru de a scădea consumul de carburant. Golf VI Twin Drive combină ideea unui vehicul electric destinat rutelor scurte, cu mobilitatea sporită pe distanţe mai lungi asigurată de motorul cu combustie internă”, susţine profesorul Jürgen Leohold, şeful departamentului de dezvoltare al Volkswagen. Modelul hibrid îşi poate alimenta bateriile de la o priză normală, cablul putând fi introdus într-un soclu amplasat în partea frontală a maşinii, mai exact sub bara de protecţie. Încărcarea acumulatorilor poate dura până la cel mult patru ore. Motorul electric este capabil să genereze 82 de cai putere şi poate imprima automobilului o viteză maximă de 120 km/h. Propulsorul electric este alimentat de motorul turbodiesel de 1,6 litri care produce 95 de cai putere, valoarea cumulată a grupului propulsor ridicându-se la 177 de cai putere. În primul test demonstrativ realizat la Berlin, consumul mediu obţinut de Golf Twin Drive pe un traseu de 100 de kilometri, a fost de 8 kilowaţi-oră pentru motorul electric şi 2.5 litri de motorină pentru unitatea diesel. Primele modele de serie vor debuta chiar anul viitor, susţine Jürgen Leohold. Preţul de pornire pentru un Golf Hybrid ar putea fi cu până la 2.000 de euro mai mare decât al unui Golf cu motorizare convenţională.

SURSA:MONITORUL DE SUCEAVA-ON LINE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu