joi, 25 iunie 2009

PROGRAMUL RABLA

Programul Rabla dă rateuri chiar de la începutul etapei a II-a!
A doua etapă a Programului Rabla a intrat în aplicare cu două modificări, prin introducerea în program a autoutilitarelor uşoare, de pînă la 3,5 tone, şi a posibilităţii ca o persoană să achiziţioneze nu doar un singur autoturism, ci cîte doreşte. Despre utilitarele uşoare nu se ştie nimic oficial şi, la fel ca în prima etapă, care a pornit cu frîna de mînă trasă, Programul Rabla dă rateuri chiar de la începutul etapei a II-a
Se reînvaţă pornirea de pe loc

Cu toate acestea, Dacia se aşteaptă să obţină rezultate la fel de spectaculoase ca în prima etapă şi pune la bătaie modelele Logan Berlină, Sandero şi MCV, dar propune şi o soluţie pentru ca într-adevăr vînzările Programului Rabla să primească un impuls consistent. "Nou introduse în program, utilitarele uşoare sperăm să ne aducă o creştere a vînzărilor, pentru că deja avem clienţi interesaţi de aceste modele. Cei care doresc să beneficieze de acest program sînt susţinuţi în continuare de către Dacia, prin dublarea primei de casare. Aşteptăm cu mare interes acceptarea societăţilor de leasing ca şi finanţatori în Programul Rabla", ne-a declarat Gheorghe Spatariu, director de vînzări Dacia la concesionarul Caremil Impex.

Startul din luna martie a fost încurajator pentru Skoda. Toate cele 26 de locuri, contractate cu destulă reţinere, au fost ocupate în totalitate în aproximativ trei săptămîni. În perioada în care ne aflăm, însă, interesul pentru achiziţia de autoturisme noi a scăzut foarte mult, iar Programul Rabla, cu toate facilităţile lui, nu reuşeşte să stîrnească dorinţa publicului de a face cumpărături de asemenea anvergură, potrivit reprezentanţilor OpenService Iaşi, dealer Skoda. "Este clar că motorul economiei şi finanţelor funcţionează la o turaţie de ralanti şi nu poate pune în mişcare circuitul normal al banilor. Trebuie să reînvăţăm plecarea de pe loc, chiar dacă manevra este mai dificilă pentru că se exersează în rampă", susţine Dan Suru, director de vînzări la OpenService Iaşi.
Reduceri consistente de preţuri
De la Suzuki se poate cumpăra cel mai ieftin autoturism 4x4 de pe piaţă, SX4 ajungînd să coste în jur de 11.000 euro (cu TVA) într-o variantă dotată rezonabil, iar Swift se remarcă şi el datorită preţului de 9.400 euro. Clienţii pasionaţi de Opel vor putea alege modele 2009 şi putem vorbi aici inclusiv despre Opel Insignia, "Maşina Anului" 2009 în Europa. Potenţialii cumpărători pot alege şi modele consacrate, ca Astra Classic, Corsa sau Astra New, cu preţuri avantajoase şi discount-uri de pînă la 3.000 euro. Pentru prietenii Chevrolet, noutatea este modelul Cruze la un preţ începînd cu 13.200 euro, la care se adaugă şi prima de casare. Tot la Chevrolet discount-urile ajung şi pînă la 4.000 euro pentru modelele Aveo, Lacetti, Epica sau Spark. "Oricine vrea să participe la Programul Rabla îşi poate lua un Astra Classic la 7.990 euro cu TVA sau un Aveo la 6.875 euro cu TVA", ne-a spus Gina Chiriac, administratorul Gold&Platin Iaşi, dealer Opel şi Chevrolet.
Utilitarele uşoare, tratate drept zvon
Grupul Tester-Casa Auto Iaşi şi‑a îndeplinit cota alocată pe toate cele 3 mărci cu care a participat în prima etapă – Ford, Hyundai şi Mitsubishi. Cele mai atractive oferte cu care vor fi aşteptaţi potenţialii clienţi vizează modelele Ford Focus Sedan (10.600 euro, fără TVA, dar include două prime de casare – 7.600 lei – şi pachetul complet de opţionale cu ABS, aer condiţionat, radio-CD, etc.), Ford Fiesta (7.450 euro, fără TVA), Mitsubishi Lancer Clasic (8.785 euro, fără TVA). "Nu este nimic oficial în legătură cu utilitarele uşoare. Dacă aceste zvonuri vor deveni certitudine va fi foarte bine atît din punctul de vedere al cumpărătorului, cît şi al vînzătorului", ne-a spus Laurenţiu Anghel, director de marketing la Tester-Casa Auto.

Şi pentru Auto Mitric Suceava, dealer Volkswagen, este greu de previzionat, în condiţiile actuale, dacă Programul Rabla va avea un succes mai mare decît în prima etapă, dar se va miza pe modelele din clasa mică şi compactă, cum ar fi Polo şi Golf, la autoturisme, iar la autoutilitare pe modelele Caddy şi Crafter. "Pe lîngă oferta variată, oferim şi service garanţie şi post garanţie la cele mai înalte standarde, ceea ce cu siguranţă va îndruma posesorii de rable către marca noastră. Extinderea programului şi la persoane juridice în etapa a III-a sperăm să revigoreze şi vînzarea de utilitare uşoare", menţionează Radu Ianovici, director de marketing la Auto Mitric Suceava, dealer Volkswagen.
Vor intra şi persoanele juridice în joc, dar cu 10.000 de unităţi
Referitor la persoanele juridice, Nicolae Nemirschi, ministrul Mediului, a declarat că şi acestea vor beneficia de Programul Rabla, însă în a treia etapă, de la 1 septembrie. "Din punct de vedere al persoanelor juridice, lucrurile se duc un pic spre legislaţia europeană şi, avînd discuţii cu Consiliul Concurenţei, trebuie aplicată schema de ajutor de stat, dar lucrul acesta se face în nişte etape. Însă el va fi fezabil şi va fi aplicat în a treia etapă. Schema o s‑o aplic pentru 3 ani la persoanele juridice, asta înseamnă că va fi valabilă pînă în 2011", a declarat Nemirschi.
Ministrul Mediului a spus că a alocat pentru acest program 60.000 de unităţi în trei ani, ceea ce înseamnă un efort financiar de subvenţie, pentru prima de casare, de circa 54‑55 de milioane de euro. "Din cota de 60.000 vom face o alocare de 10.000 pentru persoanele juridice, diminuînd astfel cota la 50.000 pentru persoanele fizice", a menţionat Nemirschi. Ţinta este scoaterea de pe piaţă a 60.000 de rable, "indiferent cu ce mărci sînt înlocuite, indiferent ce proprietari le vor avea şi le vor utiliza pe cele noi".
Potrivit unei statistici a Ministerului Mediului, pînă la 30 aprilie 2009, în prima etapă a Programului Rabla se vînduseră aproape 7.100 de unităţi din cele 20.000 alocate. Dacia a fost marca preferată a românilor, producătorul autohton de automobile fiind şi singurul care şi‑a epuizat stocul de unităţi alocate (1.731). Pe locul secund în privinţa vînzărilor s‑a clasat Grupul Renault/Nissan (1.020 de maşini) şi Skoda, cu 777 de unităţi. Singurii producători care nu au reuşit să vîndă nici un autovehicul au fost Audi şi Lada.
În 2009, Executivul a majorat la 60.000 numărul maşinilor pentru care se acordă o primă de casare de 3.800 lei pentru fiecare autovehicul cu o vechime de minim nouă ani.
PRELUARE :EVENIMENTUL-ON LINE EDITIA DE MOLDOVA!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu