miercuri, 27 ianuarie 2010

Audi TT continuă hegemonia în clasa sport cu noul RS


Audi a îndeplinit visul celor şi-au dorit un model iute, suplu şi bine proporţionat. Disponibil în versiunile coupe şi cabrio, RS este vârful aisbergului din gama TT, un concurent de temut pentru modele ale rivalilor BMW şi Mercedes şi Porsche. O combinaţie incintantă de putere, tehnologie şi precizie în fiecare detaliu oferă noua generaţie TT-RS născută pentru a fi condusă la limită. Aerodinamica ambelor modele a fost împinsă până la perfecţiune, spoilerul faţă, eleronul spate şi înclinaţia montanţilor faţă fiind elementele care au contribuit decisiv la stabilirea unui coeficientul de rezistenţă la înaintare fiind redus la minim. Caroseria este confecţionată aproape în întregime din aluminiu şi se bazează pe principiul Audi Space Frame, o tehnologie revoluţionară de diminuare a masei maşinii. Modelul de performanţă se foloseşte de 340 de cai putere, storşi din cinci cilindri. Cuplul motor de 450 Nm este disponibil pe o plajă foarte largă de turaţii, de la 1.600 la 5.300 rpm, ceea ce face ca forţa brută a propulsorului la roţi să fie simţită la o apăsare normală a pedalei de acceleraţie. Unitatea pe benzină este un agregat TFSI de 2,5 litri ce dispune injecţie directă şi supraalimentare, şi este asociată unei transmisii manuale cu 6 trepte. Disponibil în versiunile coupe şi roadster, TT-RS este un model sportiv pur-sânge. Poate accelera de la 0 a 100 km/h în doar 4,6 secunde dacă vorbim de coupe în timp ce decapotabila are nevoie de ceva mai „mult” 4,7 secunde ca să aducă acul vitezometrului în dreptul cifrei 100. Aşa cum ne-a obişnuit în ultima vreme, Audi limitează viteza maximă la 250 km/h, însă ca o compensare pentru cei frustraţi, la cererea expresă a clientului producătorul poate îngădui o viteză de vârf de 280 km/h. Însă nu viteza maximă impresionează, pe cât o face consumul. 9,2 l/100 km pentru TT-RS coupe şi 9,5 l/100 km pentru TT-RS roadster. Pentru ca ţinuta de drum să fie exemplară, iar cel de la volan să înţeleagă în adevăratul sens al cuvântului ce înseamnă să rulezi lipit de şosea, inginerii Audi au echipat cele două versiuni sportive cu suspensii adaptive care se mulează îşi răspund în funcţie de suprafaţa de rulare. Garda la sol este coborâtă cu 10 mm faţă de modelul obişnuit Audi TT, iar gama jantelor oferite poate varia de la 18 la 20 de inch. Discurile de frână autoventilate au dimensiuni mărite, şi sunt acţionate de etriere din aluminiu cu 4 pistonaşe. Pentru a disipa căldura mai rapid, discurile de frână au fost perforate.

Sursa:Monitorul de Suceava-on line

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu