joi, 26 martie 2009

Volkswagen prezinta noua sportiva diesel GOLF GTD

Volkswagen prezintă noua sportivă diesel Golf GTD pe 28 martie

Volkswagen aduce veşti cât se poate de bune pentru fanii modelelor Golf.
Începând din vara acestui an, aceştia vor putea conduce versiunea sportivă Golf cu motor diesel, o alternativă demnă de luat în seamă la adresa proaspătului GTI, ale cărui ecouri abia au început să apară.
GTD este numele viitoarei versiuni ce se va alătura în gama celui mai cunoscut hatchback din lume. Vestea şi mai bună este că ambele versiuni GTI şi GTD vor fi lansate aproape simultan pe majoritatea pieţelor europene.
Oficialii Volkswagen au confirmat că noua versiune cu propulsor diesel va fi dezvăluită în premieră mondială pe 28 martie cu ocazia Salonului Auto de la Leipzig.
Diferenţele estetice dintre noul GTI şi viitorul GTD vor fi minore, singura diferenţă majoră fiind herghelia de sub capotă. Este, de fapt, acelaşi propulsor care figurează pe noul Passat CC, un motor echipat cu noua generaţie a tehnologiei de injecţie common-rail, unitate care îndeplineşte normele de poluare Euro 5. Turbodieselul dezvoltă 170 de cai putere la 4.200 de rotaţii şi un cuplu maxim de 350 Nm generat constant în plaja 1.750 – 2500 rpm. GTD va avea un consum de 5,9 litri la suta de kilometri. Varianta diesel sport sprintează în 8,2 secunde până la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 220 km/h.
Cu excepţia motorului, între cele două versiuni nu vor exista practic diferenţe de natură tehnică, ci doar pe linie de performanţe. O comparaţie între cele două modele sportive ne arată că noul GTI – dotat cu motor de 211 CP, va excela la capitolul dinamică, demaraj - de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde, viteză de vârf - 240 km/h, dar va fi şi mai silenţios şi ieftin comparativ cu GTD. De partea cealaltă, dieselul sportiv vine cu avantajele sale specifice: consum mai mic, autonomie de drum superioară şi emisii diminuate.
Volkswagen afirmă că dotările vor fi aceleaşi ca şi la GTI: şapte airbaguri, şasiu optimizat, transmisie manuală sau automată DSG cu şase trepte, diferenţial "XDS" gestionat electronic, suspensii sport, jante de 18 inch din aliaj, şi opţional cu sistemul DCC care controlează cursa de lucru a suspensiilor.
În Germania, viitorul Golf GTD va avea un preţ de pornire de peste 27.000 de euro.
Primul GTD a fost lansat în 1985, odată cu cea de a doua generaţie Golf, şi a fost mai degrabă un model ecologic decât sportiv, echipat cu un propulsor de 1,6 litri de doar 70 de cai putere.

Sursa :Monitorul de Suceava -on line!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu