vineri, 6 martie 2009

AUDI A4 ALLROAD LA GENEVA

Audi lansează noul A4 Allroad, modelul care nu cunoaşte frontiereAuto -

Audi a fost în centrul atenţiei cu numeroase premiere, una mai interesantă ca alta. Deşi e greu de afirmat cine a fost vedeta standului, A4 Allroad a reuşit să capteze atenţia celor din jur, având în vedere succesul gamei A4 în general cât şi evoluţia faţă de modelul din care derivă.
Noul Allroad se bazează pe structura unui model break, respectiv versiunea de caroserie Avant. Dispune de exact acelaşi nivel de confort, spaţiu pentru bagaje, dotări şi o parte din motoare. Garda la sol este mărită, pasajele roţilor sunt puse în evidenţă cu ajutorul unui material plastic de culoare închisă, iar grila motor cromată în întregime sunt câteva din elementele specifice acestui model. Bagajul dotărilor exterioare care individualizează versiunea Allroad mai include barele de amarare cromate, oglinzile laterale acoperite şi ele cu plastic - în jumătatea inferioară - şi scuturile de protecţie din oţel care previn eventualele lovituri în baia de ulei şi rezervorul de combustibil. Tracţiunea se realizează permanent pe toate roţile, asigurând mobilitate maximă pe orice suprafaţă de rulare. Un diferenţial Torsen trimite cuplul motor în proporţie de 40% punţii faţă şi 60% punţii.
În funcţie de necesităţi, aderenţă şi condiţiile de rulare, diferenţialul poate mări sau scădea transferul de cuplu cu până la 25%. Partea de propulsie este completată de motoare turbo pe injecţie cunoscute clienţilor Audi, noul A4 Allroad putând fi echipat cu unitatea pe benzină 2.0 TFSI de 211 cai putere sau unul din cele două agregate TDI: 2,0 litri de 170 de cai putere cuplat la o cutie manuală cu şase trepte şi 3,0 litri de 240 de cai putere. Potrivit datelor furnizate de producător, versiunea cu motor turbodiesel de 2,0 litri atinge o viteză maximă de 213 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde. Cuvântul performanţă sună parcă mai bine, atunci când ne referim strict la consum, în medie doar 6,4 litri/100 km.
Spre deosebire de A6 Allroad cu gardă la sol variabilă, noul A4 Allroad are garda la sol fixă datorită sistemului constructiv al suspensiilor şi amortizoarelor. Aceleaşi componente au făcut ca înălţimea noului model să crească la 1,50 metri, cu 6 cm mai mult decât A4 Avant. Dezavantajul unei maşini mai înalte se traduce printr-o aerodinamică mai slabă, ce se poate oarecum compensa cu faptul că maşina poate pătrunde pe terenuri mai puţin accesibile mulţumită celor 180 mm care o separă de linia suprafeţei de rulare. În habitaclu doar inscripţia „Allroad” şi tapiţeria special concepută pentru acest model ne atrag atenţia că avem sub ochii noştri o versiune A4 diferită. Jantele de 17 inch sunt standard, iar setul de 18 inch vine pe lista de opţionale. Audi oferă o cutie automată cu dublu ambreiaj \'S-tronic\' cu şapte trepte pentru motorizările 2.0 FSI şi 3.0 TDI, în timp ce unitatea 2.0 TDI este disponibilă cu o cutie manuală cu şase trepte.

SURSA;MONITORUL DE SUCEAVA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu